Our Chat Room

Wednesday, November 14, 2012

Ini Khalid@John Travolta

Nama Khalid aku  cukup ingat tapi wajahnya aku agak kabur sedikit.Dan  binnya aku tak ingat. Yang pasti dia bukan Khalid Bin Salleh,pelakon drama terkenal itu. Khalid cukup peramah orangnya.Sekarang aku tak pasti kerana sudah lebih 25 tahun  aku tak berjumpa  dengannya. Apa yang aku pasti rambutnya sudah putih.Dahulu hitam lebat.Sekarang ini nampak gigipun semakin kurang.Tapi senyumannya tidak pernah kurang. Macam dahulu juga.Cuma kalau minta buat 'action' macam John Travolta mungkin dia tak mahu.

Tapi kalau Wak Yusof yang minta.insyaAllah boleh. Apapun terima kasihlah kepada Wak Yusof yang masih ganteng lagi!


 ( Adegan yang aku ingin dengar. Dialog Khalid dengan Yusof)

Lokasi: Di tepi jalan,tidak jauh dari rumah Misman)

Yusof: Macam kenal aje...
Khalid: Dah lupa, nantiiii fikir.
Yusof: Khalidkan!( dulu handsom,rambut hitam lebat,sekarang ada RP dan PJ.Hebat!)
Yusof: Kenal dengan isteri aku(aku tunjuk ibu jari kepada Minah)
Khalid: Eh! Minah!
Yusof : Bini aku kau kenal! Aku kau tak kenal??
Khalid: Siapa tak kenal bibi kau!
Yusof: Ini yang tak syok!

Oleh Shakir Taha
Gambar Tuan Yusof Maulut

2 comments: