Our Chat Room

Saturday, June 5, 2010

Bapa Pembangunan Malaysia


Siapakah Bapa Pemodenan Malaysia? Beliau ialah Tun Dr. Mahathir bin Hj. Mohamad. Di manakah beliau dilahirkan? Beliau dilahirkan di sebuah rumah di Lorong Kilang Ais,Seberang Perak,Alor Setar,Kedah pada 20 Disember 1925.
Tun Dr. Mohathir amat popular di kalangan pemimpin dunia.Seorang politikus Malaysia dan merupakan Perdana Menteri Malaysia yang ke empat dari 16 Julai 1981 hingga 31 oktober 2003. Tahun 1981 semasa kita mula bertugas sebagai guru.Beliau terkenal sebagai Bapa Pemodenan dan pembangunan Malaysia.
Di zaman kegemilangan beliau terbina bangunan tertinggi di dunia iaitu Twin Towers dan jambatan yang ketiga terpanjang di dunia iaitu Jambatan Tamparuli.Bukan. Jambatan Pulau Pinang.Beliau meletakkan jawatan sebagai PM pada 31 oktober 2003 dan digantikan oleh Datuk Abdullah Ahmad Badawi.
Tahun 1989 beliau ke London bertemu pelajar Malaysia .Siapakah yang di sebelah kananTun Dr. Mahathir? Tuan Shakir sila jawab............

2 comments:

  1. Menurut kitab al-zulfakau tercatat nama Salim Ketunggap di sebelah kanan Dr.Mahathir.Maka sepakatlah segala ahhul nujum membenarkan yang tertulis didalam kitab tersebut

    ReplyDelete
  2. Hang ni tentu a BIG fan of Dr M! An outstanding politician, I'd say. Dia p kat mana jumpa hangpa masa tu, Malaysia Hall?

    ReplyDelete