Our Chat Room

Thursday, July 8, 2010

Pensyarah Institut Perguruan Gaya dan Guru Besar Cemerlang

Momin Awang Damit(MPG 78/79) anak didik lepasan Institut Perguruan Gaya Kota Kinabalu
kini kembali sebagai pensyarah di Institut. Beliau bertugas sebagai pegawai kaunseling di sini.
Manakala isterinya Marianah Yusof sebagai Guru Besar di SR Likas. Marianah aktif dalam badan kebajikan dan NGO.

Meminpin sebuah sekolah yang besar dengan bilangan murid seramai 1500 orang. Dianugerahkan sebagai Guru Besar Cemerlang. Mereka tinggal di taman perumahan di Telipok,Kota Kinabalu Sabah.

Oleh Shakir Md Taha

8 comments:

  1. semasa aku dan shakir ke KK sebulan yang lalu Momin dan isteri kesayangannya Mariana banyak membantu kami.Tanpa momin kami tak sampai ke Nabawan jumpa Burn dan nasir.Mariana bawa kami ke pasar Filipin beli mutiara.Sesiapa yang nak order mutiara boleh ctc shakir.harga pasti murah.Orangnya cool dan sering ketawa apabila cerita si shakir yang melucukan.Aku suka dengar cerita shakir mengapa gajah duduk dan geleng kepala.Hari terakahir pulang ke Semenanjung kami dapat juga bertemu Momin.Dia datang naik MOtor(bukan mat rempit ba)katanya kereta rosak masuk workshop.Mereka mempelawa kami tidur di rumah mereka...terima kasih momin.Kalau saya datang bawa isteri nanti kami boleh pergi ke rumah Momin.

    ReplyDelete
  2. Ya Tuan Salim maaf(tiada ampun Tuanku)sedikit koreksi tentang nama tempat.Tempat itu ialah Bongawan dekat dengan Papar. Nabawan di daerah pedalaman dekat dengan Keningau tapi agak jauh daripada Tenom.

    ReplyDelete
  3. Di Maktab Gaya Momin dipanggil 'Latif Ibrahin'kerana rupanya iras-iras penyanyi pelakon Latif Ibrahin.Fauziah Jepun panggil Momin 'Latif Ibrahim.

    ReplyDelete
  4. Wajah abang Momin ni macam pernah ku lihat ! Tapi di mana ya ?. kalau wajah yg sebelahnya memang macam ku pernah lihat !
    Aku rasa tempat ini memang sejuk !!!!
    Ha ha ha.

    ReplyDelete
  5. Momin@Ltif Ibrahim ni baik orangnya. Masa kat GC dulu dia tak oriented aku pun, gempak sikit-sikit ada la, biasa la tu. Nice couple; Momin & Marianah.

    ReplyDelete
  6. Yesss,Mamsin they are nice couple.Aku pergi makan kenduri di rumah depa.Lepas itu bawa Aku dan Salim pergi Tenom.Momin baik orangnya. Aku masih ingat bila petang pasti turun padang main bolasepak.

    ReplyDelete
  7. min n mar - nice couple.
    Terkini,saya berpeluang untuk bertemu dengan En Momin sebagai peserta persidangan Pengurusan Pengetua sek men Sabah (ppsms)d hotel Promenade kk pd 24 hingga 26 April 2012. En Momin telah dinaikkan pangkat sebagai Pengetua... congrats n welcome to our club!

    ReplyDelete
  8. Menurut Momin,beliau dilantik sebagai PK HEM(Penolong Hal Ehwal Murid)

    ReplyDelete