Our Chat Room

Friday, October 7, 2011

Wak Satay dan Salmah Yunus

Tahun 1980 ada dua orang yang bernama Zainuddin Ahmad.Seorang opsyennya matematik dan seorang lagi perdagangan. Hari ini aku sempat berbual dengan sepasangan suami isteri.

Pasangan itu,Zainuddin Ahmad dan Salmah Md Yunus. Semasa di maktab Zainuddin lebih dikenali dengan nama 'Wak Satay'.Beliau berasal dari Sungai Merab,Selangor Darul Ehsan.

Sekarang beliau tinggal di Tawau. Katanya sudah beli rumah di Tawau.Tapi mengajar jauh juga. Di Sk Paris 3,Kinabatangan. Sekolahnya dekat dengan jalan raya.

Salmah dari segi saiz,macam dahulu. Saiznya tetap 's'. Dahulu Salmah saiznya sama dengan Fauziah Sulaiman@Fauziah Jepun. Kini Fauziah telah mengatasi Salmah. Salmah waktu mengajar tak perlu pakai pembesar suara. Voliumnya cukup tinggi.

Katanya bulan Disember ini balik bercuti di Sungai Merab,rumah mak mertuanya. Jadi kawan-kawan yang tinggal Selangor, inilah masanya kalau hendak berjumpa dengan Salmah.

Menurut Zainuddin, dia mengambil masa juga untuk 'mengecam' gambar kawan-kawan yang ada dalam blogpis ini. Dia ingat-ingat lupa. Tapi akhirnya kenal juga kawannya yang bernama Normadiah.(Konal jugo dia dgan Nomadiah).

No comments:

Post a Comment