Our Chat Room

Monday, December 28, 2009

Masih Saya Ingat

Membaca tulisan Sharina mengingatkan kembali kisah lama semasa di Maktab.Yes,you're right Sharina saya tak senyum. Bukan tak mau senyum.Takuuuut nak senyum.Saya masih ingat Sharina suka main hoki(pakai skirt pendek,sekali sekala menjeling juga tengok.........kah,kah,kah,kah). Dan selalunya dengan saya lihat Mazuin Tajudin Che Mek Kelate tu. Dengan Win saya banyak bercakap. Dia suka bercakap Inggeris.Mazuin banyak duit.Ada sekali dia bagi pinjam RM10.00.Kebetulan waktu itu saya tengah 'kering'. Win juga pernah tolong saya buat asainmen. Seingat saya Bahasa Inggeris.

Mamsin di kolej kami gelar pemuda 'smart'. Kalau nak keluar pergi KK dia 'bersiap' kalah orang perempuan. Dia ajar kami silat gayung. Dia Tok Guru kami. Nak bercinta,cinta tarak mari,so lahirlah sajak 'since I lost you".kah,kah,kah,kah.

Saimah Hassan,orang Melaka tu suka gaduh dengan saya.Entah apa-apa sayapun tak ingat.Dan seingat saya pernah sekali ke rumahnya di Membakut,Sabah berjumpa dengan suaminya,Taha.(sudah meninggal dunia,semoga Allah menempatkan dia dikalangan orangyang beriman). Saimah lebih banyak senyum sahaja dan tak banyak bercakap. Itulah kali terakhir saya berjumpa dengan dia.

Emy Durod bila tegur saya, nama saya dipanggil Ahamet! Sayapun nak ketawa dengan panggilan itu. Tapi saya tak ketawa dihadapan dia!

Dengan Yati Adam saya banyak bercakap sebab dia tu Ketua Kelas. Baru-baru ini saya ada bercakap melalui telefon dengan suaminya.A.Razak.Dia dah menjadi nenek. Dah ada 4 orang cucu.

Alamak! Dah pukul 4.30 pagi. Saya tidur dululah.Salam buat semua.

4 comments:

  1. I think the whole class knew whom Mamsin had a crush on. Real crush. Yes, Mazwin's command of English was outstanding, very talented in sports. Don't mention about the short skirts... malu! Tapi x lawan skirt Kak Did. Kak Did was a great defender when comes to hockey.

    Shakir, kita dua org ja syok sendiri tulis ni. Mana member lain ni, yer?

    ReplyDelete
  2. Tadi Yati Salleh ada to sms.Dia kata tak dapat.Entahlah.I told her to try again.Wau!! Kak Did color dia macam Mamsin,saya tak tengok,kah,kah,kah,kah!What is past is past.Bukan apa-apa sekadar bermuhasabah.
    Sharina, kita kena syok sendiri dahulu.Baru ok,kata Prof Zakaria Ali.Wan Z kata nak tulis.Salim Ketunganpun nak tulis.We'll wait for them sooner or later.

    ReplyDelete
  3. Hey, whom did I have a REAL crush on? Tak ingat pun ..... Eee, Shakir tak sangka kau ye, alim kuching, kami yang nakal-nakal masa tu pun tak tengok benda-benda camtu. Tapi those were the Farah Fawcett hair-style & short skirt days kan. Lagi satu Si Shakir ni masa tu suka tengok the girls at the tennis court jugak, lepas tu balik cerita kat kami di hostel!

    ReplyDelete
  4. MAAAAAMSIIIN!KAH,KAH,KAH,KAH,KAH.Sumpah aku tak tengok Kak Didlah.Tak percaya tanya Sheikh Salim Al-Filfilan wal Balik Pulau.Aku tengok Sharina adalah. Itupun secara kebetulan.Rezeki nak buat macam mana.

    ReplyDelete