Our Chat Room

Saturday, October 16, 2010

Bertemu Setelah 30 Tahun Berlalu























Sukar untuk dilafazkan dengan kata-kata.Pertemuan dengan Jasmin Ellahan sekarang Guru Besar SR Pulau Gaya cukup....... Sebelum bertemu dengan Jasmin kami sempat melawat ke sekolahnya yang diletak di atas laut.

Besoknya telefon berdering.Jasmin muncul dalam kotak handfon."Kita jumpa malam ini". Malam itu dibawanya kami ke Tanjung Aru. Tempat yang menjadi kenangan siang dan malam. Tanjung Aru yang tidak lupus dalam ingatan. Malam itu, larut malam baru kami pulang ke tempat penginapan. Banyak cerita suka duka yang ditayangkan kembali satu demi satu. Terasa sayu,sedih dan gembira muncul kembali. Dan kami pulang bila larut malam. Malam itu dibungkus dengan kesedihan,tawa hilai dan permintaan." Janjiku padanya."

2 comments:

  1. malam itu kami dibawa Jasmin ke sebuah restoran yang terletak di Tanjung Aru.Kami memilih untuk duduk di sebuah pondok yang berdepan dengan Laut. Makanan yang di order ialah rojak buah special.Malam agak lewat dan sebelum itu aku dan Syakir sudah pun 'makan malam'.Angin laut bertiup mendayu-dayu menambahkan lagi rancaknya perbualan kami.Kisah-kisah lama habis terbongkar.Suasana Tanjung Aru juga telah berubah.Dulu di sinilah aku datang bersiar-siar hujung minggu.Di sinilah aku duduk melepak tapi malam itu aku tidak dapat ingat lagi keadaan tempatnya yang telah berubah.

    ReplyDelete
  2. Benar Salim. Tanjung Aru sudah berubah wajah. Cantik dan ayu.Sedap mata memandang.

    ReplyDelete