Our Chat Room

Wednesday, October 6, 2010

'Prof' Rosli Hanafiah(PMIA 79/80)


Mencari 'Prof' Rosli terlalu payah.
Di Pantai Remis tiada,
Tanya Raja Azman dia tiada tahu di mana Sang Prof ini.
Sungib Jawapun tiada tahu.
Tanya Hj Shahardin,Hjpun masuk Institut Jantung Negara(didoakan cepat sembuh)

Pastinya sudah khawin,
beranak dan bahagia.

Orangnya berkacamata ala Mahatma Ghandi.
Jalannya tak laju.
Satu jam sebatu.
Masih ku ingat dalam tahun 1980,dia sebilik dengan aku di LG2
Tapi 'Prof' Rosli tiada lama di LG2 kerana berpindah ke bilik atas.
Semoga kita dapat bertemu kembali, Salam buat 'Prof' Rosli.

5 comments:

  1. Wajah 'Prof' ni seakan-akan wajah Aji Bujal.Hang contact Aji Bujal mungkin dia tahu.Aku nak tengok gambar terbaru Sungip Markon.gayanya mirip-miri YB tahun 60an ( masa kat Gaya).Suaranya agak lantang tapi ada sedikit sindir-sindir. Sungip Markon tak boleh letak semeja dengan Tn.Yeop nanti celaru dan jadi haru-biru.Anyway dua-dua mempunyai nama glamour pada masa itu dan mudah diingat.Aku berharap sangat nak jumpa Sungip Markon dan Tn Yeop nanti....

    ReplyDelete
  2. Maaflah Tuan Salim,Aku tak kenal siapa itu Aji Bujal.Pelukis kartun ke tu?

    ReplyDelete
  3. Kalau jumpa dgn Rosli Prof ayam tlg sampaikan salam....
    Saya masih ingat dgn Aji Bujal, sungip markon....

    ReplyDelete
  4. Terima kasih Hashimah.Masih ingat rupanya Anda dengan Prof. Rosli.

    ReplyDelete
  5. Semasa di Maktab Sunggip Markon terkenal dengan sindirnya.Khabarnya gaya sindirnya bertambah tinggi sekarang ini.Kalau sebut 'Jawa Makan Orang'itulah Sungip Markon

    ReplyDelete