Our Chat Room

Monday, November 15, 2010

Benar,Inilah Jake@Abd.Razak

Gambar di bawah ini Jake@Abd.Razak Karim. Gambar ternow. Terkini.
Berkacamata hitam ini Jake adalah benar
Berbaju kotak-kotak ini Jake adalah nenar
Bertugas di PPD Sipitang adalah benar.
Kawan baiknya Tuan Haji Anawa adalah benar.
Dahulu dia kurus adalah benar.
Dia orang Keningau adalah benar.
Dia lepasan Maktab Perguruan Gaya adalah benar.

Taanyalah Tuan Sharif Lobo,kalau kalian tidak percaya.
Tanyalah Tuan Haji Anawa kalau kalian ragu-ragu.

PuanHajjah Hastarija pun macam tak percaya tengok gambar ini
Tak kenal kalau jumpa,katanya.
Gambar ini Jake yang email.
Tiga puluh berlalu,
Rasanya baru kelmarin
Aku berjumpa
Dengan Jake
Dengan Tuan Haji Anawa
Dengan Puan Hajjah Hastarija
Dengan Yusof Itam( mula-mulanya macam tak kenal Aku.)
Mereka tidak lupa bertanya satu soalan
"Salim di mana?
Salim Ketunggap
Salim Ismail= Salim Ketunggap.
Salim ada.
Salim tidak senggap!
Salam dan Selamat Hari Raya Aidil Adha buat kawan-kawan dan pembaca blog ini.

Email: shakirtaha@gmail.com


3 comments:

  1. Salam untuk semua kawan-kawan lama
    Blog ni sebenarnya sudah lama Pauline bagitau
    tapi aku buat tak kisah saja

    But when i was personally call from Shakir (masa tu aku tak ingat rupanya camna)
    I felt that i should visit this blog

    Nah bila tengok gambar gambar yang ada dalam tu
    especially Shakir and Salim visit to Sabah
    terasa rugi pula...
    I should have met them and chit-chat lama-lama
    kebanyakan ni PIS (off) punya orang yang terer BI masa maktab dulu
    Salim yang aku ingat masa orientasi yang datang lambat dan taiming (istilah orientasi)he he
    I dont quite remember if i ever spoke to him but itu tak penting
    yang penting make sure tuan tuan datang Sipitang kita buat arrangement...Golf?

    ReplyDelete
  2. Terima kasih Tuan Jake. Aku seronok baca komen Tuan.Sebelum kami turun ke Negeri Di Bawah Bayu Sharif Lobo ada bagi tau tentang Tuan.Katanya Tuan Jake ada diKeningau.Aku Momin,Salim dan Marianah sampai agak lewat juga di Keningau.Kemudian terus ke Tenom dan balik hari.Aku tak pandai main golf tapi biliard bolehlah!.

    ReplyDelete
  3. Hi Jack, saya masih ingat wajah saudara yang 'mancho' masa kat college tapi kita jarang bertegur sapa mungkin kurang mengenali antara kita masa itu.Bukan sombong tapi saya kurang bercampur membuatkan saya tersisih dari 'geng' gaya.Nama-nama yang tidak saya lupa seperti allahyarham Ghani, normat dan Anuar Radin(masih kat Kota Belud) tidak pernah saya lupa.Saya bertemu dengan Wn Adnan masa di KL semasa kami menghadiri kursus perniagaan.Saya tidak kenal dia dan dia juga tidak kenal saya sehinggalah saya membelek-belek business card yang dia berikan pada saya yang tertera Wan Adnan.Dia adalah bekas Pengerusi Kelab Umno United kingdom dan menuntut di Wales (Phd)Semasa kursus saya bersamanya makan dan minum dan malam itu saya terus dial up dan bertanya tetapi sudah terlambat kerana dia sedang memandu menuju ke Terengganu......(maaf ya nanti saya cerita dalam 'new post'). Selamat bertemu kembali dan Salam Aidil Adha kepada seluruh Warga Blog MPG.

    ReplyDelete