Our Chat Room

Friday, June 22, 2012

Pertemuan Sesudah 25 Tahun di Hotel Perkasa Tenom

Aku bertemu semula dengan bekas anak didik di Tenom.Mereka mengundang aku ke Hotel Perkasa untuk makan malam bersama mereka. Di hotel ini ada bekas anak murid aku yang bertugas sebagai penyelia di sini.

Dia jugalah yang membuat tempahan tempat aku menginap sekarang,Hotel Orkid.Di sini ada wifi.Jadi mudahlah aku menggunakan internet.

Mereka bersusah payah mengatur pertemuan ini dan menyediakan cenderamata untuk aku. Aku cukup berharu dengan pertemuan indah.

Bertemu dan berbicara. Gelak ketawa memecahkan kesunyian malam di Hotel Perkasa yang tersergam di atas bukit.Si Winn dengan 'kenakalannya',Juminam dengan senyumannya yang tidak putus-putus.Si Sanisah masih seperti dahulu,pendiam orangnya. Si Sabandi sekarang cukup bergaya dan bertambah kacak dengan berkacamata .Standley masih lembut berbicara dengan penuh sopan.Lucy@Astana Ratu suaranya seperti orang berbisik.Si Lo rajin melontarkan beberapa pertanyaan.Si Ajmal Pegawai Pelajaran Daerah Tenom sekali sekala turun dalam perbualan pada malam itu.

Selesai majlis aku dihantar pulang oleh Sabandi ke hotel. Dan malam itu aku tidur dengan nyeyak.Aku tidak menghiraukan pertengkaran malam dengan lampu-lampu di pinggir jalan.Biarlah mentari yang mendamaikan mereka.


No comments:

Post a Comment