Our Chat Room

Wednesday, April 7, 2010

Gambar Lama Hanya Disiarkan Bila.......


Gambar lama sukar aku siarkan sekarang.
Banyak keranah.
Ada yang tak benarkan siar.
Aku tak siarlah.
Ada yang minta delete.
Aku delete.
Aku kena minta izin.
Lambat jawab,lambatlah aku siar.
Aku buat kerja sukarela
Mamsin buat kerja sukarela.
Salim Ketunggap buat kerja sukarela.
Tidak ada siapa yang sponsor kami
Kami buat atas niatulillahita'ala.
Tanyalah Mamsin
Tanyalah Salim England
Kami hanyalah sebagai wasilah.
Sekadar penyambung silatulrahim yang telah gerhana sekian lama.
Itulah kami pinta
Sejak dahulu lagi.
Hasil perbincangan Aku dengan Mamsin.
Mamsin mencadangkan buat blog yang ada sekarang ini.
Itu saja.
Cukuplah Allah sebagai pemberi rezeki.

3 comments:

  1. Masyallah Shakir, ada orang kata kita dapat duit develop blog ni ka? FYI - those accessing the blog - creating a blog thru blogspot is FOC, we do not have to pay a single sen nor we generate income from creating the blog! We do not have any commercials/advert on this blog, every time you guys click to access the blog nothing is generated, so do not worry, we DO NOT make anything from this blog - as Shakir said, this blog is just for us by us, that is all, tak ada pun niat lain. Aku happy, at least bila ada blog ni ramai lah kawan-rakan yg dah lama hilang dapat dijejaki kembali. Walaupun pada asalnya tujuan blog ni hanya utk kumpul kembali rakan-rakan from PIS class of 79/80 tapi it is now extended to all ex-Gaya.

    Wallahualam ...

    ReplyDelete
  2. Apabila usia meningkat....naluri kita juga menurun.Itu tidak dinafikan.Tapi kita harus terus hidup.Jangan ada sikap negatif di dalam diri kita.Kekadang nampak luaran saja tidak indah dipandang tetapi dalaman adalah tersirat.Apabila usia bertambah..kawan semakin kurang.Dulu semasa remaja semangat dan tenaga kental.Bila berusia semangat hilang.Kalau kita ingat sakit kita akan sakit ..kalau kita ingat nak mati kita akan mati...semua orang akan mati.Oleh itu THINK POSITIVE.Kita bina semangat baru....semangat muda.Yang berhajat nak ke Sabah pada cuti sekolah penggal akan datang sila ctc Tuan Syakir.Yang berhajat nak jalan-jalan ke Mumbai, India pada Disember ini boleh ctc Tuan Mamsim.Kita bertemu semula seolah-olah pertemuan di awal remaja ...di Gaya College.Jangan lupa bawa gambar anda bersama semasa berumur di awal 20an.Wajah 20an dan 50an tak sama......

    ReplyDelete
  3. Ya,Tuan Salim England aku setuju kita bawa gambar di awal 20an.Itu lah kita yang awal.Tanpa yang awal tiada yang akhir.Dan kata pantun Melayu,
    Pucuk pauh delima batu'
    Sungguhpun jauh beribu batu,
    Budi baik ditenang jua.

    ReplyDelete