Our Chat Room

Friday, April 9, 2010

Zaman remaja


Kita dipertemukan diawal 20an semasa masih remaja.Kita keluar dari dunia yang sempit menuju ke negeri di bawah bayu...sabah.Disinilah kita dipertemukan menjalin cinta dan kasih sayang hingga ke anak cucu.Kita menjadi penghuni asrama gaya college di dalam sebuah bilik yang dikongsi bersama 4-6 orang. Kita hidup miskin tika itu dengan elaun RM40 sebulan sekadar cukup untuk membeli beberapa kotak rokok.Selepas 30 tahun semuanya telah berubah.Semuanya yang kita miliki menjadi besar...rumah besar,pangkat besar,kereta besar,badan besar(gemuk)..perut besar(buncit)..dan sbgnya.Hakikatnya kita tetap sama saja.

Alangkah indahnya di awal remaja hubungan siratulrahim cukup mesra dan terlalu indah untuk dikenangkan.Tapi kini semuanya telah terpisah jauh.Tanggungjawab sebagai suami isteri, datuk dan nenek serta tugas masing-masing telah membuatkan kita terpisah terlalu jauh.Kita tenggelam dengan usia yang tidak mengenal siapa.Akhirnya semuanya akan lenyap begitu saja menemui illahi.


semoga wujudnya blog ini dapat kita merapatkan kembali sahabat setia bukan kawan setia dan dapat berkongsi bersama pengalaman pahit manis menjadi guru,rumahtangga,kematian yang pernah kita alami Cerita yang pernah dipaparkan bukan untuk bermegah-megah tetapi sebagai sejarah hidup masa silam yang penuh suka duka yang ditempuhi oleh semua insan di dunia ini.


Kita adalah GURU SEJARAH….Kita tulis tentang SEJARAH . Kata pepatah…Yang baik jadikan teladan ,yang buruk jadikan sempadan. Kisah akan datang yang akan saya tuliskan bertajuk Gadis pujaan dari SARDINIA. Selamat membaca………

1 comment:

  1. Benar kita dipertemukan di gayacollege dari segenap pelusuk negeri.Gayacollege merupakan universiti pertama bagi kita semua.Di sini kita belajar erti setiakawan dan kemanusiaan.Setiakawan dan kemanusiaan yang dilahirkan di sini terus mendakap kita sehingga kini. salam

    ReplyDelete