Our Chat Room

Friday, September 9, 2011

Akhirnya Aku Bertemu Juga.....


Aku kira sudah 31 tahun tidak bertemu dengan beliau. Sekarang usianya sudah menjangkau 52 tahun. Baru kelmarin aku berjumpa dengan beliau,berkat pertolongan Sdr. Mohd Mamsin. Beliau memberikan nombor telefon 'Prof'. Nama ini hanya dikenali di maktab sahaja. Dia tinggal sebilik dengan aku semasa di MPG,tahun 1979. Orangnya kursus,rendah kira-kira 5 kaki 1 in. Berkaca mata ala Mahatma Ghandi. Jalannya bongkok sedikit seperti mencari barang yang hilang. Lembut tuturkatanya. Pendiam sedikit. Kelihatan serious. Sebenarnya tidaklah serious.

Aku memberi tahu Salim Ismail sudah bertemu dengan 'Prof'. "Dia prof ke sekarang? tanya Salim. Ternyata Salim sudah lupa dengan kawan ini. Hastarijapun sudah lupa dengan 'Prof' yang seorang ini. Padahal dialah meng'oriented' teruk Sang 'Prof' ini. Bila jumpa junior orang Perak pasti kena 'teruk' dengan Hastarija. Sampai sekarangpun "Prof' masih ingat dengan Hastarija. Cuma Hastarija sahaja yang tak ingat pada 'Prof' ini.

Aku hanya sempat berbual dengan 'Prof' lebih kurang 40 minit. Hari Jumaat. Aku sampai agak lewat ke tempat kerjanya. Oleh kerana hari itu Jumaat,aku perlu segara pulang. Perjalanan pulang tidak sibuk dan disambut dengan kedatangan hujan yang lebat.


Oleh Shakir Md Taha

No comments:

Post a Comment