Our Chat Room

Sunday, September 11, 2011

Sembilan.Sembilan. Sebelas


Tarikh di atas Aku bertemu kembali dengan Rosly Hanipah. Dalam emel kepada aku, "macam bertemu di MPG bukannya di SMKMS." Pertemuan setelah 31 tahun.Kami bertemu diawal usia belia remaja. Kali ini bertemu diusia wargamas. Pertemuan yang memakan masa kira-kira 40 minit itu cukup bermakna(kerana hidup ini ada maknanya).

Aku perhatikan percakapannya seperti dahulu.Lembut dan tenang.Nada suara jelas didengar. Tapi rambut putih sudah mula meyerang di kepala,janggut dan misai.

Banyak juga cerita menarik yang dapat aku kumpul daripada Rosly tentang kawan-kawan lepasan MPG. Dia bertanya beberapa nama tapi aku kata tak ingat( walaupun sebenarnya aku ingat dan tahu)

Selepas balik dari Sabah,Rosli menyambung pelajarannya di Universiti Sains Malaysia,Pulau Pinang sepenuh masa dengan separuh gaji. Isterinya tidak bekerja.

Dengan tekun sabar dia belajar walaupun separuh gaji. Akhirnya dia berjaya menggenggam segulung ijazah.

OlehShakir Md Taha

1 comment:

  1. Lama dah aku dok cari Si Professor ni, then all of a sudden dia contact aku thru FB, so aku pass no h/p dia kat Shakir yg took a fast action terus pi jumpa Mr Prof kita. Will make it a point to see him when I am in Taiping.

    ReplyDelete