Our Chat Room

Sunday, September 18, 2011

Gambar Terkini Yusof dan Aminah


Susah nak cari gambar Yusof seperti ini.Dahulu di MPG langsung tak mahu bergambar dengan Si Dia tu. Sekarang dah jadi Dato dan Datin.Sikit punya bergaya. Aku sempat belajar ilmu dengan Tuan Usop. Ilmu tulang besi,urat dawai. Tengoklah Usop,cukup bergaya. Stedi saja. Boleh tambah saja! Bila-bila saja!

Aku salutlah dengan Usop. Bila sampai PulauPinang pasti telefon aku. Tapi aku selalu tak ada di Pulau Pinang.

Aku sudah ke rumahnya di Putrajaya. Besar. Luas dan lapang. Buat reunion cukup cantik. Dan Yusofpun masih kuat dan sihat. Hari-hari dia buat senaman Tai Chi yang dia belajar dengan Mr. Chew dahulu.

Aminah yang selalu membahasakan dirinya, Min. Katanya, Min sayang Abang Usop. Apa tak,Usop ini bukan tau marah. Min pandai menulis cerpen. Bacalah cerpennya yang ditulis dalam majalah MPG 79/80. Siapa yang tak ada majalah itu boleh pinjam dengan aku. 'Prof Roslipun ada majalah itu. Dia simpan majalah dengan baik.Tapi Tuan Usop tak tulis cerpen,tak tulis sajak. Dia ajar alif,ba,ta,sa'..1*8+8{ } ++=

Oleh Shakir Md Taha


No comments:

Post a Comment