Our Chat Room

Monday, February 22, 2010

Gambar TERNow


Siapa dan siapa dalam gambar ini.
Mamsine hang kalau boleh cam Aku belanja teh tarek.
Salim Ketunggap mungkin al lupa dan tak tetahuan.
Rasa-rasanya Mamsin boleh teka.
Nanti Aku sambung cerita.
Bukan apa banyak yang berubah.
Al maklumlah 30 tahun berlalu.
Masihkah kenal dan ingat siapa?
Ini gambar Paulina Majimin(dahulu),sekarang Sharina,Op! Puan Sharina,nama timangannya Inah.
Mazwin tanya,'yang berhadapan tu siapa? Siapalagi!
Dah gaharu,
Cendana pula,
Tak tahu, kena tanya la.
Suami, Sharinalah tu.
Sekarang dah jadi pengetua di SMK Bandau,Kota Marudu.
A few years ago it was a small town. 30 years ago I've been there.
Now Pn Sharina is there.
I know she has time to stand stare.
For sure I will not be there
Because I have no time to stand and stare.

4 comments:

  1. Teh tarik murah sangatlah, Shakir. At least nasi beriani ke...... . Kalau tak silap mengikut tenungan dan tilikan saya, ini P.Sharina kan?

    ReplyDelete
  2. Teror betullah Nik ni.Betullah tu Paulina@Sharina dan suaminya.Selamatlah saya tak payah belanja Mamsin.Mamsin kalau datang ke rumah saya biasanya ari Ahad.Kedai makan tutup!

    ReplyDelete
  3. Tuan shakir...bila aku renung-renung gambar di blog kita ini banyak yang telah berubah ditelan waktu..bukan zaman.wajah shafie masa muda aku tak dapat ingat.Yang aku tengok tak berubah wajah hang dan mamsin.kalau hang tengok malik dok macam tu...macam dulu. omar kubur panjang macamana dia?? dok macam tu ke? Cik Li aku jumpa dia besak tang perut.Kalau ada gambar terbaru tu masuklah.Aku tak ada gambar terbaru sb gamabr aku semua gambar lama..masa muda.kah,kah,kah

    ReplyDelete
  4. Tuan Salim Al Balik Pulau,aku dah jumpa gambar umar til-til mare hate.Tahun 1982. Di SM Vokasional Sandakan. Nanti aku siarlah.

    ReplyDelete