Our Chat Room

Tuesday, February 2, 2010

Mazwin Tajuddin


Mazwin Tajuddin yang saya kenali 30 tahun lalu.
Seorang yang cukup peramah.
Baik hati.
Suka membantu.Pernah sekali sewaktu aku hendak ke Pekan Luyang dia minta aku belikan sabun dan serbuk pencuci.
Aku hanya mampu tersenyum.
Aku hanya ada duit cukup untuk makan ais krim sahaja.
Mazwin cekap menangkap bahasa isyarat Aku.
Dia menghulurkan RM10.00. Aku tahu Mazwin banyak duit.
Tapi tak pernah meminta pinjam daripada dia.
Pernah sekali dia membantu aku menyiapkan asainmen Bahasa Inggeris.
Aku tahu penguasaan Bahasa Inggerisnya cukup baik sekali.
Beliau jarang sekali bercakap Bahasa Melayu dengan Aku.
Dan kerana itu Aku lebih banyak bercakap Bahasa Inggeris dengan dia.
Mazwin cukup aktif dalam bidang sukan.
Selalu dia turun bermain hoki dengan Paulina( Sharina)
Dan kalau tak silap Mazwin terlibat dalam pasukan pestarama.
Berasal dari negeri Cik Siti Wan Kembang sekarang menetap di Kuala Lumpur.
Khabarnya punya 3 orang anak.
TerNOW Win punya 7 orang anak bah!(Aku punya 6 orang anak dan isteri baaruu seorang dan ada 3 vakansi lagi)
Lima lelaki dan 2 orang puteri=7 orang

3 comments:

  1. Mana hang dapat gambaq Win, dlm facebook?

    ReplyDelete
  2. OOiiii baik2 main cetak rakam gambar orang tanpa izin . boleh kena saman oo. seksyen 2 ceraian B, akta ambil gambar tanpa izin, 1980.

    amacam ? gempak tak.

    ReplyDelete