Our Chat Room

Tuesday, July 6, 2010

Wajah Seorang Pengetua

Ketika Aku dan Salim berada di Sabah pada 9 Jun hingga 17 Jun 2010 Siti Salmiah(PMIA 79/80) dan suaminya,Sumardi sudi bertemu dengan kami. Kami dibawa makan malam di Restoran Nasi Padang Ibu ditepi laut. Aku akui jarang bercakap dengan Siti 30 tahun yang lalu.Pun begitu dia masih ingat namaku dan Salim.
Orangnya langsing seperti dahulu walaupun sudah mempunyai 4 orang putera yang comel. Suaranya lembut seperti dahulu.(Betul tak Zahari Manan,rakan sekelas dengan Siti). Orangnya cukup peramah dan mesra. Siti kini bertugas sebagai Pengetua di SMK Tun Fuad,Kota Kinabalu.

Kami cukup gembira dengan kehadiran Sumardi,suami Siti Salmiah pada malam itu. Orangnya berkulit sawo matang, cukup mesra dengan kami seolah-olah sudah lama kenal.Beliau bertugas dengan GLC di Sabah. Dan sering kali terbang ke Kuala Lumpur setiap bulan. Beliau pernah belajar di Kolej Islam.

Kami cukup berbesar hati diraikan sedemikian rupa. Inilah berkat didikan di Maktab Gaya 30 tahun yang lalu. Kami bersyukur kepada yang Maha Esa Maktab Gaya(79/80) tidak melahirkan Malim Kundang ataupun SiTanggang!



3 comments:

  1. Tuan Shakir nanti kita buat lawatan penanda aras sekolah Siti nanti.

    ReplyDelete
  2. Aku sokong sbb aku pernah jadi guru penyelaras PSS di sekolah. Banyak kerja ! Paling penting, mesti pandai tackle anak buah ( kat sekolah kami panggil pacacai )- diterima dgn senang hati. Bos pacacai mestilah Pengetua.
    Jgn salan anggap, saja melawak bodoh.

    ReplyDelete
  3. tqvvm tn zainal dan ZAM.Silakan datang jika sudi, bak kata pepatah "Kecil tapak tangan galeri Tun Fuad PSS sekolah kami tadahkan.Boleh jumpa pacaii nnt.....

    ReplyDelete