Our Chat Room

Wednesday, July 7, 2010

Zakaria Tidak Berpeluh Lagi

Di Maktab Gaya siapa yang tidak kenal dengan 'Taukeh Air" ini. Anak kelahiran Papar ini sentiasa smart dari dahulu hinggalah sekarang. Sekarang gelaran 'Taukeh Air ditarik balik kerana tidak kuat lagi berpeluh.
Beliau cukup mesra dan peramah seperti dahulu. "Salim di mana sekarang." itulah soalan pertama yang terkeluar daripada mulutnya sewaktu Aku bertemu dengannya di Kota Kinabalu baru-baru ini. Salim tinggal sebilik dengannya.

Beliau tidak habis-habis ketawa sepanjang pertemuan yang singkat ini. Sempat juga dia menasihati anak sulungku yang baru menjejak kaki di Universiti Malaysia Sabah.(UMS).
Di sebelah petangnya dia menghantar aku ke lapangan terbang Kota Kinabalu dengan senyuman mesra.

Kini beliau bertugas di Unit Peperiksaan Jabatan Pelajaran Sabah.

15 comments:

  1. Aduh zakaria, macam sama aje kita ni !
    Mungkin aku lebih sedikit aje lagi.
    Salam ketemu semula.

    ReplyDelete
  2. waduh bro. zack kau dah terlebih makan ba... Aku ingat tak dapat dengar berita daripada kamu.Baguslah harap kau sihat..Aku teringat kau selalu pasang radio masa tengah malam semasa di LG.Kau selalu dengar ruangan kenangan mengusik jiwa

    ReplyDelete
  3. aku mengajar dng dia d SMK Majakir dulu, baru ni hanya dgr dlm telefon shj.

    ReplyDelete
  4. Tuan Zainal,rezeki Aku cukup murah di Sabah.Restoran di Tajung Aru.Zakaria yang belanja makan dan hantar Aku ke Airport.

    ReplyDelete
  5. shakir dan zack makan di Restoran Tanjung Aru tapi aku dan shakir makan di restoran rahmat.Hang dah lupa ka restoran rahmat?Dulu hang selalu makan kat sana dengan aku.Dulu lain sekarang lain.sekarang restoran rahmat dah besar tak macam dulu.pekerjanya juga ramai.Nanti hang pi KK kena singgah di restoran rahmat...bang non.

    ReplyDelete
  6. Betul Salim.Non mesti singgah.Biar dia terbeliak biji mata.Dari kerana mataaaaa!!!!

    ReplyDelete
  7. tahun lepas au dah pi dah aku makan dgn Halim masa tu dia d Penampang..

    ReplyDelete
  8. Tahun 2007 aku ke sinsuran tu, restoran rahmat tutup ! Jadi aku makan angin jalan kaki sampai kat mahkamah. Sunyi la tempat tu, dah bersih kot ??.
    Aku ingat di bubut oleh mak nyah di kawasan tu laa.

    ReplyDelete
  9. ZAHARI NANTI TH DEPAN KITA PAKAT2 PI SABAH RAMAI2..

    ReplyDelete
  10. Kalau jumpa si Zakaria ni tengah jalan, haram aku tak akan kenai dia .... lain sungguh kau bah!

    ReplyDelete
  11. Zahari!Aku pergi makan di restoran Rahmat dengan Salim bulan Jun lalu.Kembar sekarang ini.Makanan sedap dan tak mahal sangat.

    ReplyDelete
  12. Aku suka tengok cashier di Restoran mamat.Dulu dia masih remaja.sekarang mungkin dah ada cucu.Bang non pun suka makan kat restoran rahmat dengan aku masa kami muda2 dulu.Sebelum keluar makan kami akan pakai minyak wangi Brut.Akusuka pakai minyak rindu malam pada masa itu.........

    ReplyDelete
  13. Hoi Salim aku tak pakai minyak apa pun.aku pakai minyak rambaut saja.....

    ReplyDelete
  14. Sekarang Tuan Salim pakai minyak angin dan minyak Dr.Love.

    ReplyDelete