Our Chat Room

Sunday, July 25, 2010

Gaya College dalam kenangan 79/80

Semasa kami melawat Institut Perguruan Gaya dapatlah kami beramah mesra dengan Pengarahnya iaitu Puan Salmah.Di sini beliau telah memberi penerangan tentang Maktab Perguruan Gaya (satu nama legenda) yang telah berubah wajah.30 tahun dulu kami dibesarkan di sini bermain dan berlari.Masing-masing berumur sekitar 20an dan masih remaja.Tidak ada pengalaman dan di sinilah kami dididik menjadi pendidik yang baik.Ada yang jadi pegawai macam Abang Non, Mamsin,Siti Dayang.Wan Zainuddin,Zahari manan, Zakaria dan ramai lagi. Ada yang bakal digelar Dr. Falsafah macam Tuan Shakir.Rosman,Wan zainuddin.Ramai yang menjadi Pengetua begitu juga guru besar.Mereka ini adalah anak didik Maktab perguruan Gaya.Kalau kita menjelajah di seluruh Sabah ramai yang telah memegang jawatan tinggi di bidang pendidikan.Begitu juga di Semenanjung kita boleh jumpa anak didik Gaya College jika kita ke Putrajaya.Rosman dan Yusuf Maulud kat Putrajaya.Eloklah kita buat reunion supaya dapat bertemu kembali.Kalau ada tempat lain yang lebih sesuai seperti yang pernah dicadangkan kita boleh pilih.
Abang Non,,Mamsin,Zahari Manan,,tuan Shakir, wan zainuddin Malik telah bersetuju untuk buat reunion.Mana lagi member-member lama? Kita buat hujung minggu supaya semua orang boleh cuti.Kalau reunion di KK kita buat hujung tahun dan booking tiket awal untuk tambang murah.Kita buat persiapan awal.jangan lupa hubungi Tuan Shakir supaya segala urusan berjalan lancar.Aku nak tengok Zahari Manan.Dia kata sizenya macam che Li Che Din.

9 comments:

  1. aku mana2 pun boleh hang bagitau saja...ya ramai rakan2 kita yg berjaya sekarang hasil drp. Gaya..

    ReplyDelete
  2. Ayuh sahabat-sahabat ku. Umur kita dah >50thn. Pastikan JADI pertemuan kita ini nanti. Pertemuan yang akan membuat kita segar dan bersemangat lagi untuk ........ role model junior2 kita. Ayuh kawan-kawanggggg....

    ReplyDelete
  3. Aku dah tanya Saimah Hassan tentang reunion ini. Diapun setuju.Selepas itu bolehlah ramai-ramai kita pergi rumah dia.Non hang jangan lupa beli itik,buat kita makan di rumah saimah.

    ReplyDelete
  4. Aku turun KL pada 1 Ogos hingga 6 Ogos. Ada kursus di INTAN Bukit Kiara. Boleh join kot pi rumah saemah.

    ReplyDelete
  5. jangankan itik, payau & manok serta buah tarap & belundu akan ku bawa bersama, tuan Shakir ooii..

    ReplyDelete
  6. Wan 4 Ogos Aku di KL,seminar homeopathy peringkat antarabangsa.InsyaLlah boleh jumpa kot.

    ReplyDelete
  7. Aku call hang Tuan Dr Shakir bila aku di KL. Tuan Salim kita dok ada kat mana?

    ReplyDelete
  8. kalau aku ada seminar d KL blh juga aku joint hampa...

    ReplyDelete
  9. Tuan Salim dok kat KL.Call lah dia.

    ReplyDelete