Our Chat Room

Tuesday, July 13, 2010

Che Li Dan Anak Lelakinya

Sekali pandangan macam dua beradik. Yang duduk itu tentulah saudara yang tuha. Yang berdiri dari segi susuk badan dan raut wajah tentulah orang muda.
Inilah anak lelaki Che Li Din yang menduduki tingkatan empat tahun ini di Sekolah Menengah Kebangsaan Gurun.
CheLi ada 2 orang anak,seorang perempuan dan seorang lelaki. Sepasang kata orang tua-tua. Che Li lebih suka anaknya tinggal bersama dengannya walaupun pernah ditawarkan masuki asrama penuh.
Gambar ini rakam dibilik KH Che Li. Di sini ada kopi teh.biskut dan roti. Di sini macam kanten. Petang itu aku dijamu oleh Che Li dengan jagung rebus,kuih lepat pisang dan teh tarik.

6 comments:

  1. Bila hang pi jumpa Che Li, Shakir? Hang ni rajin melilau sungguh nooo ... he he he

    ReplyDelete
  2. yang hang tak ajak kami pi sama pasal apa?Gurun tu bukan payah naik k/terbang..

    ReplyDelete
  3. Akukan YB. YB=Yang Bersara=Yang Bergerak=Yang Bekerja. 9Julai Aku ada kerja kat Alor Setar.Singgah sebentar kat rumah Che Li di Gurun.

    ReplyDelete
  4. Non!Hang pegawai mana ada masa nak melawat macam aku. Aku YB.

    ReplyDelete
  5. aku lama tak jumpa cik Li bukan tak suka atau merajuk.Tapi aku bila balik ke Alor Setar tak singgah mana-mana.Suatu hari aku terpaksa cal Cik Li minta tolong sb kereta aku sangkut kat Gurun jadi terpaksalah juga cal bang Li.Rasa malu jugak sb selalu lintas gurun tp tak pernah singgah.Dia pun tolong aku semasa kereta aku rosak.Cik Li ni pasai makan no 1. Kalau sampai rumah dia mesti ada kueh(kalau sampai petang)Sebab tu aku takut nak singgah sb kena makan.Aku nak maintain bang Li.....Tp tak pa kalau nak ubat kurus ada kat Tuan Shakir.Aku pun ambil ubat kurus.sebab tu aku kurus.Al-maklumlah ada niat nak tambah kuota 2lagi...kah..kah..kah

    ReplyDelete
  6. Betul Salim,pi rumah Che Li kena makan.Hari tu,di rumah Che makan, di restoran makan,pergi sekolah dibilik KH makaaan. Aku cadang hang pi rumah Che Li ari Isnin dan Khamis dan pusa sunat pada ari tu.

    ReplyDelete