Our Chat Room

Thursday, July 22, 2010

Berita Tentang Mat Educated


Lama sudah tidak ke ladang.Tinggilah rumput dari lalang
Sudah lama Si Mat ini menghilang
Baru jumpa kat Padang Lalang
Sebelum ini Si Mat Educated ini mengajar di SMK Bandar Tasik Mutiara(bandar ini tiada mutiara)
Sekelas dengan Che Li Din Gurun. Namanya Mohd Yusof Haroon
Pakai cermin mata macam di Maktab dahulu.Bingkainya serupa tapi 3 tahun sekali baru tukar.

Tapi sekarang powernya lebihlah sedikit
Maklumlah selalu tengok komputer
Tentulah mata sedikit kabur.
Sekarang bertugas di PPD Seberang Perai Selatan, Pulau Pinang
Sekarang pakai songkok hitam
Songkoknya tinggi sikit.
Selamat bertugas Usop
Kami doakan Tuan bahagia dengan tugas sekarang ini.

4 comments:

  1. Mat Educated ni anak murid Mat Siam kat USM. Klau aku tak salah ingatan Mat Educated ni masa kat maktab dok gila nak pi Universitas Gadja Mada di Indon, camna lepas tu boleh terlepas kat USM tak tau la pulak. Dia pakai songkok tinggi macam orang-orang United Malays National Organisation nampak gaya ...tah-tah dia no orang kuat kot.

    ReplyDelete
  2. Dia orang kuat AMANU.Jangan tak tahu.Dia kata nak buat MBA masa aku tengah belajak MBA. Semua elek.

    ReplyDelete
  3. Aku masih terbayang wajahnya yang lampau.Pakai spec mata bulat.Orangnya boleh tahan jugak.Smart beb..Walaupun aku jarang keluar dengannya sebab dia ada geng lain.Aku cuma keluar dgn Shakir, mamsin,Badar pergi KK.Walaupun 30 tahun berlalu wajahnya tetap takku lupa.Kini wajahnya telah berubah.Songkoknyanya tinggi dan kalau aku jumpa di tengah jalan aku pasti sangka TOK KADI. Dulu maca aku kecil aku cukup takut pada TOK MUDIN......

    ReplyDelete
  4. Ada yang bertanya tentang beliau ini. Aku kata bacalah blogpisgayacollege.blogspot.com. Rupanya belum baca. Kesiaan.

    ReplyDelete