Our Chat Room

Tuesday, February 22, 2011

Gambar Kenangan Di Kundasang

Tahun lepas Aku Salim ke Sabah. Dalam perjalanan ke Kundasang kami sempat bertemu dengan Siti Dayang Suhaimin. Siti Dayang rakan sekelas Aku dan Salim tahun 79/80. Selepas keluar dari maktab Aku tidak pernah jumpa langsung dengan Siti. Siti anak kelahiran Ranau. Semasa kami sampai di Sabah kami disambut oleh abang Siti yang bernama Taidin. Salim kenal baik dengan Taidin semasa mereka di England.

Siti pernah menyandang jawatan sebagai guru besar di SR Kinasaraban tapi tidak lama kerana khidmatnya diperlu pejabat pelajaran Kota Kinabalu.

Aku masih ingat lagi semasa di maktab, Sitilah orang yang paling sibuk. Dia banyak memegang jawatan di maktab. Salah satu yang Aku ialah sebagai juruacara majlis(MC)

Semasa kami menginapkan di Kundasang kami makan petang di kedai saudara Siti. Siti yang belanja kami makan. Terima kasih Siti. InsyaALlah panjang umur jumpa

2 comments:

  1. semasa di Sabah dulu siti Dayang,Paulina dan Taidin banyak membantu kami menjejak kasih dan bertemu semula sahabat yang hilang.walaupun masa terlalu suntuk tetapi kami dapat memenuhi hasrat rindu terhadap rakan-rakan di sana.Tanpa bantuan daripada rakan-rakan di sabah kami tak dapat bergerak lebih jauh.Suasana persekitaran yang banyak berubah dan sukar bagi kami untuk mengecam tempat-tempat nostalgia 30 tahun dulu.Aku dan shakir merancang untuk ke sana lagi dan kali ini dapatlah kami melangkah jauh seluruh pelusuk Sabah.Insyaalah jika diizinkan Tuhan.

    ReplyDelete
  2. Ya,insyaLlah kami akan ke Sabah lagi.Jasa dan tolong kalian akan kami kenangan sepanjang hayat.Tanpa pertolongsn kalian,sebagaimana yang dikatakan oleh Tuan Salim sulit bagi kami bergerak lebih jauh.Perjalanan di Sabah cukup seronok walaupun agak melelahkan. Kami cukup puas.

    ReplyDelete