Our Chat Room

Friday, January 8, 2010

Ab.Malik Ahmad SP Dari Besok(Besut)

Aku kalau nak jumpa Malik kena pergi Taman Mohd Amin.
Dia duduk di situ.
Pelajar SP tapi kawin dengan orang PIS.
Aku takut dengar dia bercakap Bahasa Inggeris
"I tank cannok understeng wak are you talking abot"

Aku masih ingat lagi sewaktu aku nak dahulu (1987).
Masa tu aku tinggal di Ceruk Tok Kun.
Dia datang seorang diri.
Dia tak bagi duit.
Dia tanya dah beli ke kasut kawin.
Belum.
Size beberapa?
42.
Selepas seminggu dia datang jumpa Aku.
Dia bawa kasut baru. Warna hitam.
Kasut kulit.
Kalau tak silap harganya RM300.00 (1987).
Aku kira cukup mahal.
Kata Mangsin(sebut malik kepada mamsin) Malik pakai barang branded punya.
Dia presen kasut Johnson mahal punya.

Dia ada tanya pasal ubat homeopathy.
Aku ceritalah sikit.
Selepas tu dia bagi kursus kat Aku.
Kursus perkahwinan dan............kah,kah,kah,kah,kah
Sebab dia ada pengalaman,kah,kah,kah
Salim hang tu tutup mulut.
Ajak ilmu tak habis!!!!!!!!!kah,kah,kah,kah

7 comments:

  1. tuan simalik ni memang baik orgnya dia suka tolong org aku kenal dgnnya dia tinggal dkt rumah aku kami selalu minum pagi sekali terutama hari ahad.terima kasih tuan shakir yg banyak menulis kisah-kisah rakan kita sezaman dulu masa di gaya college, tahniah juga kpd tuan mansin yg memang pakar dlm komputer juga tak lupa kpd tuan salim yg banyak menyumbang idea dlm blog ini.

    ReplyDelete
  2. aku tak jumpa malik lama... baru ni aku ctc dia. dia ada cakap dgn aku.dia kata nak jumpa aku.tapi aku cukup sibuk masa tu.aku pernah mengajar dgn malik di SM Perai tahun 1987.malik ni kuat merajuk.satu hari dia tak puas hati dgn Pengetua Mr.Collin.Dia tak mai sekolah seminggu.Sapa tak kena malik.keras hati.Tapi dia juga baik hati.aku dan beberapa orang cikgu pergi ke rumahnya memujuknya supaya datang sekolah.Itulah kisah malik.nanti kita jumpa kita makan ikang bakak dgn nong siam dan mamsing.

    ReplyDelete
  3. Aku ada telefon Malik baru-baru ini. Sibuk dengan kerja. Tapi ada dia free dia turun jumpa member macam tahun lepas sewaktu Borhan dan Norlia singgah di rumah Mamsin.Kami makan tengahari di rumah Mamsin.Nasi daging.Aku tibai 2pinggan.Sedap. Bukan lapaq.Rasa nak tibai 1pinggan lagi tapi nampak Mat Robert dah berhenti aku jadi seganlah.Norlia tak berapa cam sangat. Nampak..........

    ReplyDelete
  4. Hang Non, aku dah invite hang utk jd author, psai apa hang tak bukak mail hang dan click link yg ada disitu uth jd contributor, barulah hang boleh post new message

    ReplyDelete
  5. aku ni macam che li la bukan tau sangat komputer pakai hemtam saja mansin ooi ni nak taip nak hantar pun tak tau nanti aku hantar pakai pejabat pos no.

    ReplyDelete
  6. kalau hang dan cik li buta komputer aku cadangkan guna typewriter hantar komen.mai aku nak ajar main komputer kalau tak reti sangat.atau cari kelas 'Buta huruf' komputer masa zaman 60an dulu.

    ReplyDelete
  7. hoi salim hg pun sama pakai hemtam saja aku kalau tak tahu aku refer dekat mansin

    ReplyDelete