Our Chat Room

Saturday, January 2, 2010

KALAU ADA SUMUR DI LADANG

Assalamu'Alaikum kawan-kawan yang merupakan alumnia Maktab Gaya Kota Kinabalu,Sabah.Aku menulis di blog dengan tujuan suci bersih untuk menemukan kawan-kawan yang sekian lama tidak ku ketemui.
Rasanya baru kelmarin aku berbicara dengan Salim
Dengan Yati. Dengan Paulina.Dengan Siti Dayang
Dengan Borhan.Fauziah. Che Li Din.Yusof Harun
Dengan Non Siam@Mat Robert Singapore dan beberapa nama lain.
Rupanya sudah 30 tahun berlalu.
Aku bersyukur dengan limpahan kesihatan yang diberikanNya
Dan sentiasa berada dibawah naungannya.
Cerita yang aku tulis dalam blog ini bukanlah rekaan. Sebaliknya ialah kisah benar. Aku pintal dan anyam dari alam realiti zaman muda remaja menjadi suri tauladan dan sebagai kecapi penghibur sepi.
Dan sebagai kenangan mengusik jiwa.
Apapun kita
Siapapun kita
Kita adalah manusia yang tidak lepas daripada membuat kesalahan.
Merenung dan muhasabah diri
Sangat dituntut
Dan bila tiba waktu yang ditentukan
Akan berangkatlah ke sana
Tanpa kawan
Tanpa anak dan isteri
Hanya berbekalkan amal yang ikhlas.
Kalau ada sumur diladang
Boleh kita menumpang mandi
Kalau ada umur panjang boleh kita bertemu kembali.

3 comments:

  1. Nama yang aku sebut ni depa kontek. Ada waktu aku kontek depa.CheLi tinggal di Gurun Kedah(bukan Gurun Sahara,kalau di Gurun Sahara dia putih macam dodol). Yusof Harun mengajar di SMK BandarTasek Mutiara(haram sebiji mutiara pun tarak,tapi bagi nama Bandar Tasek Mutiara)Yang lain-lain tu koi-koilah. Tak boleh londeh semua.

    ReplyDelete
  2. mana pi depa... dah tak reti pikiak kot(ketungap).kalau depa tak mau tulis biar kita tulis ..tapi depa kenalah komen.jgn baca saja tak komen.kalau komen tu... bubuhlah nama sebab nak hantar sagu hati(bukan buah hati) pasai dok kerja nak komen....
    non siam mana?..dah terlepas ke siam kot? bang Omar mana? sihat ke bang omar..makin bulat noo. che li hang masuk mai..kalau dah cukup bulan tu bagilah tau.aku ingat dah lebih 9 bulan. cik li.. aku dgr kata tengah sarat. meil bagi tau kat aku .aku dok pesan suruh jogging tak mau..kerja dok tibai ayam kKFC jadi macam tu laa .aku dengak kata boda pun nak pesan minyak sapi dari syakir.hang pos pi minyak tanah kat dia biar dia jadi'Mr.Kojak'

    ReplyDelete
  3. Kawan-kawan lain tak kontek.Aku banyak buat kerja luar sebab tu boleh jumpa kawan gayakolej dan aku boleh cerita pasai depa

    ReplyDelete