Our Chat Room

Friday, January 1, 2010

The Return of Ketungap



Hi there, hope every one is well and not working too hard etc,etc. Bless u Shakir, who introduced me to the blog which I found very interesting...impressive.Mamsin whom I found while surfing the internet.Should I call him Dato Mamsin.. cikgu mamsin is just a memory.Cikgu Shakir and cikgu Salim are still exist.Next year both of us are known as cikgu PENCEN.Kah,kah kah hang tau dah tua pun.I think shakir will run his own business dealing with minyak rambut and minyak ur...........and the potential buyer will be non siam kah,kah kah.Mamsin has still long way to go.His destiny has yet to be decided.Non siam seems to be appeared like old grandpa covering his head with golden white hair.I would recommend him to use minyak sapi(keluaran shakir) for his hair to look younger.Non siam jangan marah.nanti aku tak belanja hang makan ikan bakak kat gurney drive lagi.Orang tua kalau marah nampak buruk.saya kalau marah kata WAN........R.Nak tau apa itu tanya shakir sb dia ada kamus utk translate.


Paulina...... you look so elegant and resembles the old days.I am certain that you are proudly admired by your staffs and students .30 years ago you were someone great admirer..guess whom ? shakir...mamsin...salim...badar........you were the one to decide.As I told you in my dream(sorry tersasul) in my comment.You are like an English roses.Jangan marah paulina saya tulis ngak ada apa-apa cuma main-main aje.


Siti Dayang... last night I rang her and she was in Kundasang.I remembered the place was really impressed me.I like cold breeze just like spring in England.I remembered when i first met her brother in Lancaster in 1988.When he introduced his name Taidin Suhaimin and fr Sabah i definitely confirmed that he was s.Dayang's brother and that it was true.Since then we were good friend until we completed our studies in 1991 and back to Malaysia.


I am sorry. It's time for salat maghrib and will continue writing later.Take care all of you

7 comments:

  1. Kaif halak? Sawadikap. So here is Salim.He has returned.....Sooner or later will be appointed as the President of Ketungap.Please write and continue your writing.

    ReplyDelete
  2. Good of you Salim, to pen something on our blog. What about the others, come on ..... hang belanja Non dgn Shakir saja noo, bila nak belanja aku pulak, ikan bakak ka, lembu bakak ka , he, he, he ... contact me when you are in Penang.

    ReplyDelete
  3. I received ur sms.Thnx 4 invitation to the blog.masa nak mai Kl aku ada cal hang tapi hang kat Ipoh.hang selalu sibuk.aku singgah kat shakir.Dok sorang kat simpang 4.aku makan dgn dia di kedai makan kat rumah dia.2 3 kali aku turun ke seberang tapi semua sibuk.baru nie cal non siam dia ada kat trengganu.malam tadi aku cakap dgn dia kat rumah shakir.tapi kata shakir hang nak mai rumah dia.senyap pun shakir lepas tulis poem hilang.mana dia pi??
    mana s.dayang ? paulina ? everbody keeps silent
    aku cadang hang pemasuk non siam biar kita merapu dgn dia sikit.cik Li pun boleh masuk tapi buta huruf dgn computer.kalau ramai2 syok sikit boleh merapu.syakir suruh non siam masuk tapi hang yang moderator.ajak member-member kita tulis perjalanan hidup mereka sejak 1980 hingga 2010.tentu ada cerita sedih dan gembira.tak perlu malu.kalau kita letak diri kita dalam keadaan sekarang ramai yang tak akan tulis.kita kembali zaman masa kita di maktab gaya dulu.aku juga nak dengar cerita siti dayang...cerita paulina, si Boda ? Si burhan?.Dalam hidup kita penuh dgn sejarah.Kita kan pernah jadi guru sejarah
    boleh cerita tentang sejarah maksud aku segala pengalaman manis yang pernah kita lalui.yang ada anak boleh cerita tentang anak,tentang cucu.yang baru kawin tu cerita tentang suami baru atau isteri baru....... macam aku?? aku lama tak jumpa toke mee maggi OM---.hang pemasuk dia sama kat blok kita.dulu masa kat maktab aku samun mee maggie dia tapi dia tak tau.. aku dah mengaku kat syakir. sumpah tak buat lagi.. akulah penyamun masa itu.suruh dia baca artikel yang syakir tulis itu.anggaplah semua itu satu hiburan.minta ampun banyak2 bang OM-- dan halalkan mee maggie itu.aku suka nyanyi lagu syakir tulis.lagu nostalgia.

    ReplyDelete
  4. sapa tu.. suara tak dengar, muka tak nampak.hang mai kat aku ambil duit bagi kat omar.la ni banyak penyamun.. duit tak sampai kat omar...sosseh hang pi kena ikan bakak sorang2 kat telok tempoyak.aku nak teka sapa pun tak tau...? boda ? mammsin? kata shakir nie tentu kerja non siam. lain kali tulis nama hang.. non siam ..baru aku tahu.teruskan comment anda!

    ReplyDelete
  5. bayar ke tak mau bayar ke aku tak kisah la ni hg mai penang kita kena rojak pg nasi kandar line clear pasembur padang kota lagi best

    ReplyDelete
  6. Laa mangkok,lagi.Tulislah nama bukan kami nak saman.

    ReplyDelete
  7. kalau tak silap kita pernah jumpa kat SOHO di China Town?? Atau masa cuti semester hang selalu pi Red Light Street, Amsterdam.bagilah tau nama hang senang aku cal.takkan hang nak sembunyi kut.

    ReplyDelete