Our Chat Room

Thursday, January 14, 2010

Berita TerNow -Wan Zainuddin

Dengan rasa sedih Wan Zainuddin PIS 79/80 masih di daerah pendalaman Nabawan.
Hanya Celcom sahaja ada line.
Itupun satu bar.

Malamnya bermacam-macam suara yang terdengar.
Suara monyet ada.
Suara katak itu biasalah.
Tapi paling tidak seronok dan menyeramkan ialah suara perempuan.
Suara perempuan menangis tengah malam.

"Aku hanya makan mi maggi tiap-tiap hari.
Sudah dua minggu tiada khabar berita.
Selepas Nabawan ke Tonggot pula.
Keadaan sama di Nabawan.
Makan mi maggie lagi.
Ingat selepas Maktab tak kena maggie.

"Inilah bekalan yang Aku boleh bawa,"kata Wan Z.
Aku rindu nak jumpa kawan-kawan.
Salim Ketunggap tu mengajar lagi ke?
Mengajar lagi dan ada bini baru pula.
Nana Mamsin macam mana?
Dia dengan ITlah apa lagi.
Paulina?
Dia kata hang tak kenai dia.
Internet dah dua minggu tak buka.
Nak kena balik cepat.
Non Siam?
Kelmarin dia mai rumah Aku.

"Salam kat kawan-kawan"
Aku rindu sungguh nak hampa semua
Nanti Aku telefon lagi.

4.40 petang perbualan telefon dengan Wan Zainuddin.

3 comments:

  1. kalau tak salah aku wan nie budak seberang? kenapa tak balik? hang dah kahwin orang sabah ke? aku dan syakir nak pi sabah bulan mach ini.kami akan pi nabawan.hang siap tempat tinggal untuk kami.aku pi semula sabah 1987 lepas tu tak pi sampai la ni.sabah tentu berubah tak macam dulu.teringat aku masa mengajar di SMK Putatan.Anak murid aku nama Misia Nalu.Ratu pesta menuai masa tu.

    ReplyDelete
  2. Salim,Wan dah kawin orang Sabah dan punya menantu.Hang masih pada Misia Nalu.. Paulina tak kan hang tak ingat. Kita pergi cari di Kota Marudu. Dia dah jadi Pengetua.

    ReplyDelete
  3. Salim hang tau dak Nabawan tu kawasan pedalaman Sabah, Jauh,jauh. Wan Zainuddin pergi melawat kawasan. Dia tinggal di Kota Kinabalu.

    ReplyDelete