Our Chat Room

Monday, January 24, 2011

Apa Aktivitiku Lepas Bersara ?

Agak-agaknya selepas bersara dan mendapat title YB - Yang Bersara, apakah pekerjaan yang sesuai boleh aku lakukan. Apakah aktiviti pagi, petang, siang dan malam. Duduk di rumah makan tidur aje je ?. Nak jual goreng pisang ke ?. Nak bela ayam itik ! Nak buat apa eeekkk !. Biarpun ada 7 tahun lagi akan ku lalui, namun melihatkan abang Salim dan Abang Shakir dan pun YB, macam jeles pulak.
Dari kecil memang aku suka memandu dan bawa bas. Rasa macam you're incharge, you lead the way, nyawa penumpang dalam genggaman kita dan rasa macam syok sendiri. Kalau steering langgar perut, boleh adjust bangku atau steering, bukan perut.
Salamku pada YB Shakir yang telah menamatkan perkhidmatan sebagi guru - bermula dari Gaya. Agaknya ramai yang dah bersara atau berhenti dari menjadi guru, Siapa lagi eekkk ??.

2 comments:

  1. Tuan Zahari Aku dah edit nama -sebenarnya Shakir.Sekian.ZAM jangan drebar dahlah.

    ReplyDelete
  2. Tujuh tahun agak panjang meniti hidup ini.Banyak peluang yang menunggu.Hari ini orang panggil cikgu Zahari.Lima tahun lagi orang panggil En. Zahari atau Tn. Hj. Zahari apabila naik pangkat.Masa tu Wan Zainuddin dah bergelar Dr.Wan. Shakir dah berjaya dalam businessnya dan dapat pangkat Datuk bergelar Datuk S.Tuah ayam nampak di kaki tuah manusia tak siapa yang tahu..

    ReplyDelete