Our Chat Room

Friday, August 6, 2010

Bergambar Bersama Ibu Siti Dayang Suhaimin



Sebelum ke Ranau Aku dan Salim singgah sebentar di rumah
keluarga di Siti Dayang. Kami sempat berbual dengan ibu
Siti Dayang.Ibunya cukup peramah dan menanya Aku satu
soalan tentang sireh. Orang tua-tua di Semenanjung ada
makan sireh. "Masih ada."
Ibu Siti cukup suka makan sireh pinang. Gigi menjadi kuat.
Aku lihat sendiri tiada gigi yang tanggal.
Semuanya masih kuat dan kukuh.
Aku masih ingat lagi amalan orang yang mengamalkan ilmu gigi
"Teguh tegang engkau gigi
Kota batu pagar besi
Kita pulang sama-sama."

5 comments:

  1. Memang emak siti dayang seorang yang peramah dan beliau fasih berbahasa melayu.Rumahnya besar dan diberitahu oleh siti Dayang ada 12 bilik.mereka mempunyai keluarga yang besar.Keadaan sekeliling rumah tersebut agak sunyi tetapi mempunyai pandangan yang menarik.Di luar rumah terdapat kabus yang di bawa angin dan kawasan di sini sejuk macam di cameron highland.Kami sempat berjalan di luar kawasan rumah dan udara sejuk dan nyaman.Aku suka datang ke sini.Boleh kita datang semula ke sini syakir hujung tahun ini??

    ReplyDelete
  2. Tentu sekali Salim. Kita buat reunion di sini(mini reunion di Kundasang. Kita buat reunion selepas makan kenduri di rumah Wan Z.Apa kata Tuan Salim.Nana Mamsin,Momin dan mariana,Siti dayang.

    ReplyDelete
  3. Tudia. Tuan Zainal jangan lupa itik dari Lunas.Panggang.Kita makan kat Tanjung Aru tempat berjanji sehidup semati,kah,kah,kah,kah

    ReplyDelete