Our Chat Room

Sunday, September 26, 2010

Fasa-fasa Perjalanan Kita Setelah Mati.

Bukan hendak menakutkan, cuma sekadar memberi peringatan dan supaya kita bersedia. Rajah ini aku perolehi semasa melayari internet dan kiriman sahabat FB. Olehkerana usia memanjat tinggi dan jauh ke dalam, aku rasa eloklah kita renungkan sejenak, setelah saudara Ngapah, Ghani dan ramai lagi yg kita belum tahu samada mereka masih bersama kita atau sudah memulakan perjalanan tersebut.
Seperti saudara Azmi Tongod yg berjaya pembedahan jantung bypass, seperti Raja yg melepasi masa2 sukar ketika strok, seperti Sedan Rashid ( junior PMIA ) yg terlibat dalam kemalangan jalanraya, seperti Razak Hijaz ( seniur PG ) yg sedang berusaha keras dari strokknya, seperti ramai lagi yg kita tidak tahu coretan pengalaman hidup mereka setelah tamat Gaya College dulu.
Aku sendiri terlantar di Hospital Dutchess of Kent Sandakan setelah pengsan 2 malam dek gara2 aksiden dengan motor Amir ( selepas itu aku kawin, takut rugi ).
Salam ikhlas dari ku utk sahabat yg amat ku sayangi ! Jaga2 Non .!

5 comments:

  1. Zahari dah kawin.Beranak dan bahagia. Perjalanan hidup kita berliku-liku dan tidak sama tetapi menuju ke tempat yang sama-akhirat.

    ReplyDelete
  2. Ukuran masa di akhirat tidak sama dengan di sini.Ukuran di sini kali dengan di sana,masyaLlah Tuan Zahari.Bayangan 50,000 tahun di sana!

    ReplyDelete
  3. sama2 mengingati !kalau nak dihayati macam takut, tapi kalau takut sangat tak jadi juga. kan ?.

    ReplyDelete
  4. terima kasih banyak Tuan Zahari, aku kena pantang makan lagi nampaknya..

    ReplyDelete
  5. Bang non hang kena akur janji dengan aku.Jadi tak jadilah aku belanja hang makan sotong ketam udang galah kat restoran di KL.Selamat duit aku...ha ha ha......

    ReplyDelete