Our Chat Room

Wednesday, September 22, 2010

NGAPAH MD NOH-AL FATIHAH


Sedang dikasih
Sedang disayang
Kau pergi dalam usia 51 tahun.
Setahun sudah berlalu baru kami mengetahui pemergianmu
Pemergian yang tidak akan kembali.
Kami doakan kau,saudaraku Ngapah Md Noh tergolong dalam golongan orang yang beriman.
Sejahteralah kau di sana.
Aku masih ingat lagi suara merdumu setiap kali membaca Al-Quran
Setiap ada majlis anjuran Persatuan Islam Maktab Gaya,kaulah yang dipilih
membaca ayat-ayat suci.
Aku hanya sempat bersamamu selama 2 tahun di Maktab.
Selepas itu Aku hanya mendengar nama mu.

Hari ini 13 Shawal 1431 Hijrah Aku baru mengetahui kau pergi menghadap yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang.
Al-Fatihah kami hadiahkan buat kau,saudaraku Ngapah.Amin.

7 comments:

  1. Ngapah pulang ke rahmatullah pada tanggal 13 Jun 2009(Ramlan Ahmad)

    ReplyDelete
  2. Al Fatihah ! Moga sahabatku dirahmati Allah hendaknya.

    ReplyDelete
  3. Zahari,Salim semoga kita dipanjangkan umur,bertemu dan berpisah kerana Allah.Sekali lagi Al-Fatihah buat saudaraku Ngapah.semoga dan sentiasa di bawah naungan Ilahi. Amin.

    ReplyDelete
  4. Semoga rohnya ditempatkan bersama orang yang saleh.Amin!

    ReplyDelete
  5. alfatihah,semoga roh sahabat kita ini dicuuri rahmat oleh Allah s.w.t. amin

    ReplyDelete
  6. innalillahi wainna ilaihi rajiuun...saya baru mengetahui berita ini...masih terngiang-ngiang kemerduan suaranya mengalunkan azan, mengimamkan solat dan membaca ayat suci..sesungguhnya Allah lebih menyayangi dirinya.semoga rohnya dicucuri rahmat.

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete